Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

ΤΟ ΤΑΛΕΝΤΟ ΣΗΜΕΡΑ

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΑΛΕΝΤΟ

Στο σύγχρονο ποδόσφαιρο η επιλογή των αυθεντικών ταλέντων πρέπει να στηρίζεται σε διάφορα κριτήρια που να καθοδηγούν σωστά τους υπεύθυνους προπονητές που ασχολούνται με αυτή την διαδικασία.
Οι ανιχνευτές ταλέντων πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τους κατά πρώτο λόγο την προσωπικότητα , την ευφυΐα και την ταχύτητα της σκέψης και της έκφρασης , επειδή αυτά τα στοιχεία είναι πολύ δύσκολο να επηρεαστούν από την διαδικασία της εκπαίδευσης. 
Αντίθετα οι τεχνικές ικανότητες  με σωστές διαδικασίες εκμάθησης και συγκεκριμένους στόχους είναι δυνατόν να βελτιωθούν.Τα κριτήρια που έχουν θεσπιστεί από τους ειδικούς του ποδοσφαίρου για την αξιολόγηση και επιλογή των αυθεντικών ταλέντων είναι τα παρακάτω:

Τακτική

Αγωνιστικά τετράγωνα (5+1 V 5+1 )


Αριθμός παικτών 12
Διαστάσεις : 35 χ 30

Στόχος : Διατήρησης Μπάλας , παράδοση παραλαβή , transition.

Ένταση: 80 - 85 %.

Εφαρμογή:  Η κάθε ομάδα αποτελείτε από 5 παίκτες και ένα εξωτερικό μπαλαντέρ. Οι παίκτες παίζουν κατοχή μπάλας και όταν η μπάλα παίζει με τον μπαλαντέρ τότε εισέρχεται μέσα ο μπαλαντέρ και βγαίνει ο παίκτης που έδωσε πάσα έξω.

Χρόνος :
5' χ 3 σετ σε κάθε σετ 1' διάλειμμα με ενεργητικές διατάσεις.

Περιορισμοί: 3 επαφές 



Τρίτη 26 Φεβρουαρίου 2013

ΑΝΤΟΧΗ -ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ

Τεχνική με συναρμογή και Ευεληξία

H άσκηση αυτή συμβάλει στην ανάπτυξη της αντοχής , της ευκινησία,ευελιξίας την δύναμη των ποδιών και στις δεξιότητα στο σουτ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε ατομική εκπαίδευση.


Οργάνωση:

Χωρίζουμε το γήπεδο σε τρεις ( 3 ) σταθμούς.

Σταθμός Α
Σταθμός Β
Σταθμός Γ

Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013

ΣΥΣΤΗΜΑ 4-2-3-1

Επίθεση από την 2η γραμμή στο σύστημα 4-2-3-1


Σε αυτή την άσκηση ο παίκτης με το κόκκινο είναι ο σκόρερ από την 2η γραμμή.
Ο Αμυνόμενος μπορεί να πιέσει τον επιθετικό όταν έχει περάσει και είναι στα πόδια του επιθετικού. Ο επιθετικός πρέπει να περάσει τον αμυνόμενο και να προσπαθήσει να σημειώσει γκολ.

Επίθεση από την 2η γραμμή σε σχηματισμό 2-3-1





Παρόμοια με την προηγούμενη , ο αμυντικός μπορεί να πίεση μόνο τον επιθετικό καθώς η μπάλα είναι στον δρόμο του σε αυτόν. Στην παραπάνω άσκηση ο επιθετικός αλλάζει την μπάλα με τα εξτρέμ πλευρά που έχει την υποστήριξη από την 2η γραμμή και τρέχει πέρα από τον αμυντικό για να τον περάσει.

Οι ζώνες είναι 2v0 , 3v3 , 2v1 . Όταν οι μαύρη ομάδα ο επιθετικός περιμένει στην εστία και όταν κλέψουν την μπάλα μπαίνει για την ολοκλήρωση της επίθεσης των μαύρων και αποχωρεί ο κίτρινος επιθετικός.

Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΜΕ ΤΕΧΝΙΚΗ

Ταχύτητα - Τεχνική - Ευελιξία


Στόχος:
 Αυτή η άσκηση ταχύτητας  έχει σκοπό στην ανάπτυξη στου συντονισμού , την ευκινησία , την ισορροπία και την τεχνική στα γυρίσματα σε κίνηση.

Οργάνωση:
4 εμπόδια , 7 στύλοι , 10 μπάλες .

Εκτέλεση:
Οι παίκτες ξεκινούν με την σειρά από τους στύλους που κάνουν σλάλομ , όταν τελειώσουν το σλάλομ δέχονται την μπάλα στον αέρα που κάνουν κεφαλιά επιστρέφοντας την μπάλα στον πασαδόρο , συνεχίζουν και κάνουν άλματα σε εμπόδια 30 cm ύψους και στην συνέχεια δέχονται συρτή πάσα από τον 2ο πασαδόρο που σουτάρουν στην εστία .

Πρέπει οι ποδοσφαιριστές να περνάνε τους στύλους με ταχύτητα και να κάνουν κεφαλιά στο ψηλότερο σημείο και να πηδάνε τα εμπόδια με τα 2 πόδια και να σουτάρουν με την μία.

Η άσκηση μπορεί να εξελιχθεί όπως παρακάτω σχήμα:

Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

ΚΟΡΝΕΡ

ΚΟΡΝΕΡ: Αμυνα ζώνης ή Ατομικό μαρκάρισμα;






Τα τελευταία χρόνια έχουμε παρατηρήσει πολλές ομάδες να αμύνονται στις εκτελέσεις κόρνερ με έναν ιδιαίτερα «παράξενο» τρόπο, με μια μορφή ζώνης. Οι εκτελέσεις κόρνερ αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για γκολ και μάλιστα αποτελούν (μαζί με τις εκτελέσεις φάουλ) τον κύριο τρόπο σκοραρίσματος για ορισμένες ομάδες.
Θα σας παρουσιάσει μια ανάλυση των δύο κύριων μεθόδων αμυντικής τακτικής για τις εκτελέσεις κόρνερ (καθώς και συνδυασμό τους), προκειμένου οι φίλαθλοι να αναγνωρίζουν πότε μια ομάδα χρησιμοποιεί την μια ή την άλλη μέθοδο αλλά και να κρίνουν τι δεν πήγε καλά όταν μια ομάδα δέχεται γκολ από κόρνερ.
Η άμυνα ζώνης στα κόρνερ μπορεί να θεωρείται ως το καινούργιο trend στην αντιμετώπιση των κόρνερ (αν και ως τακτική υπάρχει πάνω από 30 χρόνια), όμως δεν σημαίνει ότι ταιριάζει σε κάθε ομάδα ή ότι αποτελεί μονόδρομο. Μπορεί η Μπαρτσελόνα, για παράδειγμα,  να «απολαμβάνει» τεράστια επιτυχία στην αντιμετώπιση των κόρνερ (παρόλο τον ιδιαίτερα χαμηλό μέσο όρο ύψους) όμως η άμυνα ζώνης είναι απαιτητική και η ομάδα που θα την επιλέξει πρέπει να διαθέτει ποδοσφαιριστές με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
Συν και πλην

Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Καθήκοντα Προπονητή Ακαδημιών


Καθήκοντα του προπονητή παιδικών ακαδημιών ποδοσφαίρου



          Ο ρόλος του προπονητή παιδικών τμημάτων είναι συνδεδεμένος μ’ έναν μεγάλο αριθμό καθηκόντων. Πρέπει να προπονεί, να διδάσκει, να καθοδηγεί, να συμβουλεύει, να οργανώνει, να αποτελεί κέντρο πληροφοριών και διαχειριστής κρίσεων (στις προστριβές μεταξύ των παιδιών). Για να διεκπεραιώσει όμως με επιτυχία όλα αυτά τα καθήκοντά, θα πρέπει πάνω από όλα, να διαθέτει μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα που να χαρακτηρίζεται από αγάπη για τα παιδιά και δικαιοσύνη, να έχει ειδικές γνώσεις και εμπειρία, γνώσεις ψυχολογίας, παιδαγωγικές γνώσεις, και ικανότητα εκπροσώπησης της ομάδας προς τα έξω.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 4-4-2

ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΠΟ ΤΑ ΠΛΑΓΙΑ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ 4-4-2  


Στόχος : Είναι η υποομαδική  τακτική ανάπτυξη της Ομάδος από τα πλάγια με συνεργασία των 2 επιθετικών.

Οργάνωση: 5 Κώνοι , 2 ορθοστάτες , Μπάλες.
Τοποθετούμε 1 Τερματοφύλακα , 2 παίκτες στο κέντρο του γηπέδου σαν πασσαδόρους , 2 παίκτες στα αριστερά και 2 δεξιά οι οποίοι θα συνεργαστούν με τους μεσαίους παίκτες και θα κάνουν σέντρες , και 2 επιθετικούς οι οποίοι συνεργάζονται μεταξύ τους για την επίτευξη του τέρματος.Στο κέντρο της άμυνας τοποθετούμε 1 αμυντικό. Δεξιά και αριστερά της εστίας έχουμε 2 αμυντικούς και δύο επιθετικούς που αλλάζουν μεταξύ τους κάθε φορά που γίνεται σέντρα.

Εκτέλεση:
Ο Παίκτης στο κέντρο Νο 1 πασάρει στον Νο 2 και παίζουν το 1-2 πίσω από τον Ορθοστάτη ,ο Νο1  κάνει διαγώνια πάσα στο Νο 2 την οποία παίρνει  και σεντράρει στους 2 επιθετικούς που έχουν κάνει κίνηση χιαστή προσπαθώντας να σημειώσουν γκολ με την πίεση ενός αμυντικού.
Στην αρχή  η άσκηση γίνεται με παθητική άμυνα και μετά από 10 επαναλήψεις η άμυνα γίνεται ενεργητική. 
Ο Μεσαίος παίκτης παίζει εναλλάξ μία δεξιά μια αριστερά.

Προσέχουμε τη θέση των επιθετικών όταν θα κάνουν χιαστή για να βάλουν γκολ αλλά και την τοποθέτηση του αμυντικού στην κατάσταση 2v1 που δημιουργείται.

Η άσκηση μπορεί να γίνει και 2 v 2.


Κυριακή 17 Φεβρουαρίου 2013

ΚΑΤΟΧΗ ΜΠΑΛΑΣ

2V 2 +4 Στηρίγματα


Στόχος:
Είναι να εκπαιδεύσουμε την ικανότητα της κατοχής μπάλας και να βρουν τις κατάλληλες γωνίες στήριξης αλλά και την ώρα της υποστήριξης.

Οργάνωση:
Δημιουργούμαι ένα γήπεδο 25 χ 25 μ. με 4 στηρίγματα και μέσα μια κατάσταση 2v2.

Οδηγίες:

Οι παίκτες μέσα στο γήπεδο μπορούν να συνεργαστούν με τα στηρίγματα που βρίσκονται εκτός και να δημιουργήσουμε μαι κατάσταση 6v2.
Οι παίκτες στηρίγματα παίζουν με 2 επαφές και σε χρόνο 5 δευτερολέπτων.
Δεν μπορούν οι παίκτες στηρίγματα να παίξουν μεταξύ τους.
Οι παίκτες στηρίγματα μπορούν να κινούνται σε όλο το πλάτος της γραμμής τους.
Παίζουν όπως στο σχήμα.

Παίζουν 5 λεπτά και μετά αλλάζουν οι ρόλοι .

Βασικά στοιχεία προπονητή:
1. Να παίζουν γρήγορα και με λίγες επαφές (ανάλογα το επίπεδο των παικτών).
2. Οι παίκτες χωρίς μπάλα πρέπει να κινούνται και να δημιουργούν καλές γωνίες για πάσα.
3. Η μπάλα δεν πρέπει να περάσει διαγώνια εκτός γηπέδου αν οι γωνίες στήριξης είναι καλά τοποθετημένες και έχουν τρέξει νωρίς για να πάρουν θέση.


Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΜΕ ΤΕΛΕΙΩΜΑ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΜΕ ΤΕΛΕΙΩΜΑ


Aυτή η άσκηση επικεντρώνεται σε πολλές πτυχές του παιχνιδιού.
Σε πέρασμα της μπάλας 1-2, σε κεφαλιές σε κίνηση , σε μονομαχία 1 εναντίον ενός , σέντρα και τελείωμα στην εστία.
Πριν ξεκινήσουμε την άσκηση πρέπει οι παίκτες μας να έχουν κάνει ένα απλό ζέσταμα (4 στροφές σε χαμηλό τέμπο ) γιατί θα ακολουθήσει ένα υψηλό τέμπο.

Οι παίκτες χωρίζονται ανά 2 και υπάρχει και Τ/Φ στο τέρμα. Οι παίκτες ξεκινάνε και τελειώνουν ανα ζεύγη , μετά από το τέλος και των 6 σταθμών οι ρόλοι αλλάζουν στα ζευγάρια .
Η άσκηση γίνεται 4 χ 4 σετ με 3' διάλειμμα.

Εκτέλεση:
1ος Σταθμός : Βάζουμε κώνους σε απόσταση 2 μ ο καθένας .Οι παίκτες παίζουν 1-2 χωρίς να περάσει η μπάλα ξανά μέσα από τους ίδιους κώνους .
2ος Σταθμός: Ο παίκτης με την μπάλα πασάρει μπροστά του την μπάλα και ο άλλος παίκτης αφού πηδήξει το εμπόδιο παίρνει την μπάλα και ξανακάνει το ίδιο ο άλλος παίκτης πρέπει να έχει περάσει πίσω στην θέση του παίκτη που πήδηξε το εμπόδιο για να κάνει το ίδιο. (μόνο ο ένας παίκτης πηδάει τα εμπόδια κάθε φορά).
3ος Σταθμός: Φτιάχνουμε ένα τετράγωνο 10 χ 10 και παίζουν 1 εναντίον 1 για 10 '' και πάνε στόν επόμενο σταθμό . 
4ος Σταθμός: Σημαία με σημαία έχει απόσταση 20 μέτρα. Ο ένας παίκτης με την μπάλα στα χέρια και κάνοντας πίσω βήματα πετάει την μπάλα στον αέρα και του επιστρέφει την μπάλα ο συμπαίκτης τους με κεφαλιά , με το εσωτερικό του ποδιού (ντεμί βολέ) κ.λ.π
5ος και 6ος Σταθμός: Παίζουν 1-2 και ο πρώτος παίκτης κάνει μεγάλη κάθετη πάσα στον συμπαίκτη του που τρέχει να κοντρολάρει την μπάλα και να σεντράρει στον παίκτη που έχει κάνει κίνηση για να τελειώσει την φάση με την μία για γκολ.

Όταν τελειώνουν παίρνουν την μπάλα και ξεκινάνε πάλι αλλάζοντας καθήκοντα.

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΌΣ ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ




      ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΌΣ ΓΙΑ ΤΕΛΕΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ
     

ΟΡΓΑΝΩΣΗ:
Δημιουργούμε ένα πλέγμα 24 χ 12 μέτρα με πιατάκια και αυτό σε 2 μέρη εκ το οποίων το ένα είναι
18 χ 12 μ και το άλλο 6 χ 12 μ.
Στο μεγάλο πλέγμα (18 χ 12 μ) δημιουργούμε μια κατάσταση 4 εναντίον 2.
ΕΚΤΕΛΕΣΗ:
Ο Παίκτης Νο 1 πασάρει στον 2 και αυτός στον 3 που πρέπει να δώσει στον 4 , ο 4 πασάρει στον αμαρκάριστο 5 και πηγαίνει  παράλληλα της πλάγια νοητής γραμμής που δέχεται την μπάλα από τον 5 (αφού κάνουν 1-2) παίρνει την μπάλα και σουτάρει στην εστία.
Οι αλλαγές των παικτών γίνεται δεξιόστροφα και όταν όλοι οι παίκτες περάσουν από όλες τις θέσεις τότε αλλάζουν οι Ομάδες
Η άσκηση γίνεται πρώτα με παθητική άμυνα και μετά με ενεργητική άμυνα της μπλε Ομάδος.

Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2013

4 ΟΜΑΔΕΣ ΜΕ 4 ΕΣΤΙΕΣ

4 ΟΜΑΔΕΣ ΜΕ 4 ΕΣΤΙΕΣ



H παρακάτω άσκηση είναι σχεδιασμένη για να εξασκηθούν οι παίκτες ταυτόχρονα τόσο στην επιθετική όσο και στην αμυντική κίνηση  Δίνεται έμφαση στο  1 εναντίον 1 αρχικά με όλες τις αρχές της ατομικής τακτικής αμυνόμενου και επιτιθέμενου , αλλά και των υποομάδων στην συνέχεια , αφού γίνεται 2v2 , 3v3 και δουλεύουμε επιθετική και αμυντική τακτική των υποομάδων.  Η μορφή της άσκησης επιτρέπει τον έλεγχο (κατεύθυνση - διόρθωση) όλων  των ποδοσφαιριστών , από τον προπονητή. Συμαντικό είναι επίσης ότι οι όποιες επεμβάσεις του προπονητή , ακούγονται από όλους τους ποδοσφαιριστές.

Οργάνωση:

20 ποδοσφαιριστές σε 4 υποομάδες των 5 παικτών
Χώρος 30 χ 30 με 4 κανονικές εστίες

Κοουτσάρισμα:

Αντιμέτωπες είναι οι απέναντι ομάδες. Κάθε ομάδα παρατάσσεται στην γραμμή της εστίας της. Οι ποδοσφαιριστές αυτοί προσπαθούν να αποκρούσουν την μπάλα χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους. Αν κάποιος βγεί από την γραμμή τέρματος υπάρχει παράβαση (πέναλτι). Ξεκινάμε με την μορφή 1 v 1 και στην συνέχεια πάμε στο 2 v2 , 3v3. Το 1 εναντίον 1 γίνεται και ταυτόχρονα αν θέλουμε.

Έμφαση:

1 εναντίον 1 : Οδήγημα , προσποίηση , τελείωμα φάσης από τον επιθετικό. Σωστή κίνηση , θέση σώματος και αποφασιστικότητα αμυνόμενου.
2 εναντίον 2 κλπ. : συνεργασία και κίνηση στην επίθεση (1-2 , overlap κ.α) Άμυνα χώρου , πίεση στην μπάλα , αμυντικό βάθος.
Η άσκηση εντάσσεσαι στην κατηγορία της ειδικής αντοχής και έχει σημαντικά τακτικά οφέλη.





Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

ΣΟΥΤ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑ

ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΣΟΥΤ


Οι παίκτες χωρίζονται σε 2 Ομάδες (Κίτρινη και μπλε ) και δουλεύουν εναλλάξ .

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Ο παίκτης Α πασάρει στον Β που την επιστρέφει ξαναδίνει στον Γ που αυτός δίνει πάσα στον Β ο οποίος του στρώνει την μπάλα για να σουτάρει στην εστία ο Γ.

Αλλαγή παίκτη γίνεται όπου δίνω μπάλα πάω.

Μπορούμε να προσθέσουμε και ένα αμυντικό ώστε να δυσκολέψουμε την πάσα του Β προς τον Γ και το σούτ του τελευταίου.

ΣΥΣΤΗΜΑ 1-4-3-3

ΣΥΣΤΗΜΑ 4-3-3

   

ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΠΑΙΚΤΩΝ ΒΑΣΕΙ ΘΕΣΕΩΣ

  
• Τερματοφύλακας
• Δεξιός –αριστερός κεντρικός αμυντικός 
• Δεξιός –αριστερός ακραίος αμυντικός
• Κεντρικός αμυντικός  μέσος  ή δεξιός  - αριστερός αμυντικός μέσος
• Δεξιός- αριστερός επιθετικός μέσος ή επιθετικός μέσος
• Δεξιός – αριστερός ακραίος επιθετικός
• Κεντρικός επιθετικός

Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΜΕ 1 V 1 



ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Με εντολή του προπονητή, οι παίκτες κάνουν σπριντ γύρω από τους κώνους. Οταν οι παίκτες πλησιάζουν τον τρίτο κώνο, ο προπονητής πετάει  την μπάλα κατά μήκος του εδάφους για 1 v 1 για να τελειώσει στο στόχο.

ΣΚΟΠΟΣ
Για την ανάπτυξη τελειώματος  για γκολ σε μια μονομαχία 1 εναντίον 1.

ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ
1. Ταχύτητα γύρω από τους κώνους 
2. Πρώτη επαφή είναι σημαντική 
3. Τέλος στο στόχο

Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013

ΤΑΧΥΤΗΤΑ

ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΟΜΑΔΙΚΗ ΤΑΚΤΙΚΗ


Οργάνωση: 3+3 παίκτες δεξιά και 3+3 στις θέσεις βολής / 3 αμυνόμενοι μπάλες στα πλάγια.

Στόχος: Ταχύτητα και υποομοδική τακτική σε θέσεις.

Περιγραφή:  Πλαγιοκοπήσεις ένα δύο με τον κοντινό φόρ και σπριντ για σέντρα /πίεση ενεργητική του μπλε παίκτη(Αμυντικός) / 2 επιθετικοί για γκολ με ένταση 80-100 % και 1 αμυνόμενος με μειονέκτημα θέσης / επιθετική συνεργασία ταχύτητα εκτέλεσης λόγω πίεσης αντιπάλου / έμφαση στο σπριντ του μπακ και στην θέση των φόρ.

Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

Σύμφωνα με τον Hirtz οι συντονιστικές ικανότητες διακρίνονται σε 5 κατηγορίες: Η ικανότητα διαφοροποίησης , η ικανότητα προσανατολισμού,   η ικανότητα ισορροπίας, η ικανότητα αντίδρασης και  η ρυθμική ικανότητα. Κατά την προπόνηση στην παιδική ηλικία παράλληλα με την εξειδικευμένη ως προς το ποδόσφαιρο προπόνηση, απαιτείται και πολύπλευρη εξάσκηση στις πέντε συντονιστικές ικανότητες. Η ιστοσελίδα μας σας προσφέρει το δεύτερο μέρος της σειράς ασκήσεων που αφορούν την ανάπτυξη του νευρομυϊκού  συντονισμού στις μικρές ηλικίες στο ποδόσφαιρο.
1. Η ικανότητα διαφοροποίησης αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων όπου τα παιδιά επεξεργάζονται πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά των κινήσεων σε σχέση με το χώρο και το χρόνο καθώς και τον βαθμό μυϊκής τάσης και χαλάρωσης. Για παράδειγμα:
  • Ασκήσεις με στόχο από διαφορετικές θέσεις και αποστάσεις
  • Άλματα στόχου με διαφορετικές μορφές αλμάτων, ζώνες στόχου, ύψος αλμάτων, μήκος αλμάτων, από στάση και με διαφορετικούς ρυθμούς φοράς.
  • Ασκήσεις σύσπασης και χαλάρωσης.
  • Δρομικές ασκήσεις με εναλλαγή ρυθμού.
2. Η ικανότητα προσανατολισμού αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων όπου θα πρέπει να γίνεται αντιληπτή από τα παιδιά η στάση και η θέση του σώματος στο χώρο, καθώς και οι θέσεις των αντιπάλων και των διάφορων αθλητικών οργάνων στο χώρο. Παράλληλα με τις αθλοπαιδιές  η ικανότητα προσανατολισμού εξασκείται κυρίως με μικρά παιχνίδια με μπάλα όπως «οι κυνηγοί», «ντρίπλες» κ.α.
3. Η ικανότητα ισορροπίας αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων, όπου εξασκείται η διατήρηση ή η επανάκτηση της ισορροπίας. Για παράδειγμα:



  • Στροφές και άλματα με στροφές
  • Ισορροπίες στο ένα πόδι.
  • Ισορροπίες με τη χρήση 2 ή περισσοτέρων μελών του σώματος.
4. Η ικανότητα αντίδρασης αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων, όπου πρέπει κανείς να μάθει να αντιδρά σε οπτικά ή ακουστικά μηνύματα ή σε κινούμενα αντικείμενα. Σημαντικό στοιχείο στις ασκήσεις αντίδρασης είναι η διαρκής παραλλαγή των σημάτων που δίνονται αναφορικά με το χρόνο.
5. Η ρυθμική ικανότητα αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων, όπου κυρίως θα πρέπει να επεξεργάζεται ο χρονικός-δυναμικός διαχωρισμός προκαθορισμένων ρυθμών κίνησης. Παραδείγματα:
  • Δρόμοι με άλματα ρυθμού.
  • Διαφορετικός ρυθμός κατά την ντρίπλα, τη ρίψη και το πιάσιμο της μπάλας κ.α.
  • Γυμναστικοί-Χορευτικοί συνδυασμοί.

Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

2V2 ΜΕ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΜΑ

2V2 ΜΕ ΔΙΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΜΑ

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να προσθέσετε τους επιθετικούς. Δύο από αυτούς μπορεί να είναι τοποθετημένοι στην άκρη και θα αρχίζουν να κινούνται με την δευτερη πάσα που γίνεται απο τους κεντρικούς συμπαίκτες τους.
Στην αρχή της άσκησης οι κόκκινοι παίκτες μαρκάρουν παθητικά και μετα από 10' μαρκάρουν ενεργητικά σε όλες τις μονομαχίες.


 


Σε αυτή τη νέα  πρακτική που έχουμε χρησιμοποιήούμε  5 επιτιθέμενους που παίζουν εναντίον 2 αμυντικών μέσα στον κύκλο και 2 αμυντικούς που μαρκάρουν τους 2 επιθετικούς στην κορυφή.
Κανόνας είναι  σε αυτήν την περίπτωση να περάσει την μπάλα σε ένα από τα εξτρέμ , ο οποίος
πρέπει τότε με ντρίμπλα ή τρέξιμο με τη μπάλα απο κώνο σε κώνο και πριν από τέλος να σεντράρει για τους δύο κεντρικούς επιτιθέμενους που προσπαθούν να σκοράρουν

Οι επιθετικοί πρέπει να σταυρώνουν κατά την κίνηση τους ,το εξτέμ πρέπει να βγάλει σωστή πάσα στους 2 επιθετικούς σημαδέυοντας στους.Οι πάσες στο χωρο του κέντρου πρέπει να έχουν ακρίβεια και δύναμη ώστε να μην μπορεί να ανακοπεί απο τους αμυντικούς.
 .