Σάββατο 2 Φεβρουαρίου 2013

ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ

ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΝΕΥΡΟΜΥΙΚΟΥ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ

Σύμφωνα με τον Hirtz οι συντονιστικές ικανότητες διακρίνονται σε 5 κατηγορίες: Η ικανότητα διαφοροποίησης , η ικανότητα προσανατολισμού,   η ικανότητα ισορροπίας, η ικανότητα αντίδρασης και  η ρυθμική ικανότητα. Κατά την προπόνηση στην παιδική ηλικία παράλληλα με την εξειδικευμένη ως προς το ποδόσφαιρο προπόνηση, απαιτείται και πολύπλευρη εξάσκηση στις πέντε συντονιστικές ικανότητες. Η ιστοσελίδα μας σας προσφέρει το δεύτερο μέρος της σειράς ασκήσεων που αφορούν την ανάπτυξη του νευρομυϊκού  συντονισμού στις μικρές ηλικίες στο ποδόσφαιρο.
1. Η ικανότητα διαφοροποίησης αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων όπου τα παιδιά επεξεργάζονται πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά των κινήσεων σε σχέση με το χώρο και το χρόνο καθώς και τον βαθμό μυϊκής τάσης και χαλάρωσης. Για παράδειγμα:
  • Ασκήσεις με στόχο από διαφορετικές θέσεις και αποστάσεις
  • Άλματα στόχου με διαφορετικές μορφές αλμάτων, ζώνες στόχου, ύψος αλμάτων, μήκος αλμάτων, από στάση και με διαφορετικούς ρυθμούς φοράς.
  • Ασκήσεις σύσπασης και χαλάρωσης.
  • Δρομικές ασκήσεις με εναλλαγή ρυθμού.
2. Η ικανότητα προσανατολισμού αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων όπου θα πρέπει να γίνεται αντιληπτή από τα παιδιά η στάση και η θέση του σώματος στο χώρο, καθώς και οι θέσεις των αντιπάλων και των διάφορων αθλητικών οργάνων στο χώρο. Παράλληλα με τις αθλοπαιδιές  η ικανότητα προσανατολισμού εξασκείται κυρίως με μικρά παιχνίδια με μπάλα όπως «οι κυνηγοί», «ντρίπλες» κ.α.
3. Η ικανότητα ισορροπίας αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων, όπου εξασκείται η διατήρηση ή η επανάκτηση της ισορροπίας. Για παράδειγμα:



  • Στροφές και άλματα με στροφές
  • Ισορροπίες στο ένα πόδι.
  • Ισορροπίες με τη χρήση 2 ή περισσοτέρων μελών του σώματος.
4. Η ικανότητα αντίδρασης αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων, όπου πρέπει κανείς να μάθει να αντιδρά σε οπτικά ή ακουστικά μηνύματα ή σε κινούμενα αντικείμενα. Σημαντικό στοιχείο στις ασκήσεις αντίδρασης είναι η διαρκής παραλλαγή των σημάτων που δίνονται αναφορικά με το χρόνο.
5. Η ρυθμική ικανότητα αναπτύσσεται μέσω ασκήσεων, όπου κυρίως θα πρέπει να επεξεργάζεται ο χρονικός-δυναμικός διαχωρισμός προκαθορισμένων ρυθμών κίνησης. Παραδείγματα:
  • Δρόμοι με άλματα ρυθμού.
  • Διαφορετικός ρυθμός κατά την ντρίπλα, τη ρίψη και το πιάσιμο της μπάλας κ.α.
  • Γυμναστικοί-Χορευτικοί συνδυασμοί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου